ARSENALE SONORO

ARSENALE SONORO

Francesca Aspromonte

soprană

Născută în 1991, Francesca e deja renumită ca una dintre cele mai interesante soprane pentru repertoriul baroc și clasic. A studiat pianul și clavecinul și mai târziu a început să studieze canto cu Maria Pia Piscitelli, apoi a absolvit Mozarteum Salzburg sub îndrumarea lui Boris Bakow. A studiat la Studioul de Operă al Renatei Scotto de la Accademia Nazionale di Santa Cecilia din Roma și a promovat interpretarea repertoriului de secol XVII și XVIII la a douăzecea Academie Baroque Européenne din Ambronay.
Francesca a cântat pe scene cum ar fi Carnegie Hall, Opéra Royal de Versailles, Wigmore Hall, Wiener Konzerthaus, Teatro La Fenice, Wiener Musikverein, Royal Albert Hall, Opéra de Vichy, Opera de Nancy, Bozar de Bruxelles, Opéra National de Montpellier, sub bagheta unor dirijori ca John Eliot Gardiner, Giovanni Antonini, Christophe Rousset, Leonardo García Alarcón, Raphael Pichon, Stefano Montanari, Enrico Onofri, Alessandro Quarta, Vaclav Luks.

A înregistrat pentru Warner Classics-Erato, Alpha Classics, Outhere, Christophorus, iar unele dintre concertele ei live au fost transmise de BBC, Mezzo tv, France Musique, Rai Radio 3, ORF.

Dintre rolurile interpretate de Francesca merită amintite: La Vergine în La sete di Christo a lui Pasquini și rolul titular din La Giuditta a lui Scarlatti, ambele cu ansamblul Concerto Romano și Alessandro Quarta; rolul titular din La Dafne a lui Caldara la Veneția sub bagheta lui Stefano Montanari; Amore Siciliano, un program creat de ea împreună cu Leonardo Garcia Alarcon, alăturând muzică de compozitori sicilieni din secolul al XVII-lea și cântece populare din Calabria; La Musica și Messaggiera în L’Orfeo a lui Monteverdi sub conducerea lui John Eliot Gardiner pentru a 121-a ediție a BBC Proms; înregistrarea cantatei lui Haydn Solo et pensoso pentru proiectul Haydn 2032 cu Il Giardino Armonico, sub conducerea lui Giovanni Antonini; Euridice în L’Orfeo a lui Luigi Rossi la Opéra National de Lorraine în Nancy și în Versailles cu Raphaël Pichon și ansamblul Pygmalion, Stabat Mater a lui Pergolesi cu Les Talens Lyriques și Christophe Rousset la Jesi.

Printre planurile sale viitoare se numără: reluări ale lui L’Orfeo (Euridice) a lui Luigi Rossi la Versailles, Bordeaux și Caen; rolul titular în Erismena a lui Francesco Cavalli la Festivalul din Aix-en-Provence și în turneu, sub bagheta lui Garcìa Alarcon, precum și debutul ca Zerlina în Don Giovanni a lui Mozart la Opera National de Lorraine din Nancy și în Luxemburg, sub bagheta lui Rani Calderon.

Boris Begelman

vioară barocă

«(…) descătușează vitalitatea muzicii» (Gramophone)

Născut în Moscova în 1983, Boris Begelman a început să studieze vioara la vârsta fragedă de șapte ani. După școala și colegiul de muzică a studiat la Conservatorul de stat Ceaikovski din Moscova cu Mikhail Gotsdiner (vioară) și Dmitry Sinkovsky (vioară barocă), iar apoi a făcut studii postuniversitare cu Alexei Lubimov, din 2007 până în 2010.

Ca urmare a interesului său crescând pentru muzica veche, Boris a obținut o diplomă în vioară barocă (magna cum laude) la Conservatorul Bellini din Palermo cu Enrico Onofri (vioară) și Riccardo Minasi (muzică de cameră) în ianuarie 2013.

« (…) tehnică excepțională pusă întotdeauna în serviciul muzicii» (Fono Forum)

Boris apare frecvent în postura de concertmaestru dar și ca solist alături de unele dintre cele mai bune orchestre baroce de astăzi, printre care Il Complesso Barocco (Alan Curtis), Concerto Italiano (Rinaldo Alessandrini), Accademia Bizantina (Ottavio Dantone), Cappella Gabetta (Andres Gabetta), Il Pomo d’Oro, Cappella Mediterranea, Divino Sospiro și Jerusalem Baroque Orchestra. Ca solist a cântat cu orchestre aflate sub bagheta lui Giovanni Antonini, Ottavio Dantone, Enrico Onofri și a altor dirijori de renume mondial.

«Sunetul lui Begelman este unul plin, dar animat de o mare delicatețe barocă reținută» (Schweiz am Sonntag).

În stagiunea 2014-2015, printre alte angajamente, Boris a dirijat de la vioară și a cântat ca solist cu Accademia Bizantina, l-a dirijat pe Max Cencic la Opera din Lausanne cu Il Pomo d’Oro Orchestra, a făcut un turneu în China ca membru al Eggner Trio și le-a dirijat pe Simone Kermes și Vivica Genaux cu Cappella Gabetta Orchestra la Forum Am Schlosspark, în Ludwigsburg. În stagiunea 2015-2016 prima înregistrare a ansamblului Arsenale Sonoro cu sonatele de vioară de Telemann pentru casa de discuri DHM (Sony Classics) a fost foarte bine primită de criticii din întreaga lume. Între viitoarele angajemente din acest an, Boris îşi asumă rolul de solist şi dirijor în festivalurile de la Merano, Paris (Salle Gaveau), Munchen (Prinzregententheater), Berlin, Bernau, Helmstedt, Dresden (Kulturpalast), Timişoara. Îşi va face debutul în Canada în aprile 2018 dirijând Arion Baroque Orchestra.

Următorul său CD, Bach, Sonate și Partite pentru vioară solo, va fi lansat în toamna lui 2017 de DHM (Sony Classics). Boris cântă pe o vioară Louis Moitessier din 1790.

 

Alexandra Koreneva

clavecin

Alexandra Koreneva s-a născut la Moscova. A absolvit Conservatorul de Stat P. I. Ceaikovski din Moscova și a urmat acolo cursurile postuniversitare de „clavecin, pian și instrumente istorice cu claviatură” cu profesorul Yury Martynov. A studiat de asemenea cu A. Lubimov, O. Philippova, O. Martynova, S. Glavatskikh. Alexandra a câștigat premiul I la Austria Barock Akademie (Gmunden, 2004), unde a primit și premiul publicului. În 2007 a primit premiul al III-lea la Musica Antiqua (Bruges, Belgia, 2007). În 2007 i-a fost acordat premiul special Tinere Talente ale Rusiei de către Ministerul Culturii din Rusia.

Alexandra cântă în Rusia și în străinătate: în Singapore, China, Hong Kong, Oman, Austria, Belgia, Olanda, Italia, Croația, Anglia, Franța, Ungaria, Republica Cehă, Polonia, Slovenia, Finlanda, Estonia, Germania, Spania, Portugalia, Monaco, Elveția etc.

A participat la o serie de festivaluri internationale de muzică: Nopți de decembrie al lui S. Richter (Rusia), Gergiev-fest (Finlanda), Mustonen-fest (Estonia), Oudemuziek festival (Olanda), Zilele Muzicii Vechi la Fertod (Ungaria), Festivalul Artelor din Hong Kong, Ars Longa (Rusia), Wratislavia cantans festival (Polonia), Serile baroce Varazdin (Croația), Festivalul Bach de la Casa Muzicii din Moscova (Rusia), Festivalul Yury Bashmet (Rusia), Turku music fest (Finlanda) și multe altele.

Printre partenerii săi se numără muzicieni cum ar fi câștigătorul premiului Grammy din 2012 Joyce DiDonato (SUA), sir James Galway (Anglia), Yury Bashmet (Rusia), Alexey Lubimov (Rusia), Yulia Lezhneva (Rusia), Vivica Genaux (SUA), Inga Kalna (Letonia), Anna Bonitatibus (Italia), Erik Bosgraaf (Olanda), Tatiana Grindenko (Rusia), Carsten Eckert (Austria), Arkady Shilkloper (Rusia), Luca Pianca (Italia), Dmitry Sinkovsky (Rusia), Kees Wieringa (Olanda), Yury Martynov (Rusia), Zvi Meniker (Germania) și mulți alții. A cântat cu orchestre și ansambluri ca I Virtuosi Italiani (Italia), orchestra Soliștii din Moscova, Filarmonica Națională Rusă, Orchestra Națională Academică de Cameră din Rusia, Il Pomo d’Oro (Italia), Il Complesso Barocco (Italia), Musica Aeterna (Rusia), Pratum Integrum (Rusia), Academia de Muzică Veche (Rusia), Il Botto Forte (Elveția) etc.

Din 2008 predă clavecinul, pianul, muzica de cameră și basso continuo la Conservatorul de Stat P. I. Ceaikovski din Moscova. Este membră a ansamblului La Voce Strumentale, fondat la Moscova în 2011. Discografia Alexandrei Koreneva include mai multe CD-uri înregistrate și lansate de studiouri de înregistrări celebre din străinătate (Naive, Sony/DHM etc.) În 2017 vor fi lansate două înregistrări ale Alexandrei: sonatele trio ale lui G. Ph. Telemann cu Erik Bosgraaf, Dmitry Sinkovsky și Balasz Mate (la casa de discuri Brilliant Classics) și selecții de piese muzicale baroce solo și de cameră cu ansamblul Il Botto Forte.

 

Daniele Caminiti

teorbă

Daniele Caminiti s-a născut în Sicilia. A absolvit chitara clasică la Conservatorio din Pescara și a studiat timp de trei ani cu Oscar Ghiglia la Academia de Muzică din Basel (Elveția), unde a obținut Diploma de Concert cu calificativul excelent. Ca solist, a câștigat multe premii la diverse competiții naționale și internaționale. S-a dedicat studiului muzicii vechi cântate pe instrumente istorice precum lăuta renascentistă, arhilăuta, teorbă, chitara barocă și romantică. A studiat cu Peter Croton la Schola Cantorum Basiliensis, unde a și lucrat timp de mai mulți ani ca acompaniator oficial pe instrumente cu coarde ciupite.

Bogata sa activitate muzicală include atât apariții ca solist cât și ca interpret de muzică de cameră în ansambluri și orchestre importante, Daniele cântând adesea cu artiști de renume ca: Andrea Marcon, Giovanni Antonini, Enrico Onofri, Ottavio Dantone, Diego Fasolis, Attilio Cremonesi, Rubén Dubrovsky, Michael Hofstetter, Jörg Halubek, Christian Curnyn, Rachel Podger, Chiara Banchini, Julia Schröder, Maurice Steger, Sergio Azzolini, Antonio Politano, Alfredo Bernardini, Marc Hantaï, Jesper Christensen, Jörg-Andreas Bötticher, Pierre-André Taillard, Edoardo Torbianelli, Cecilia Bartoli, Bernarda Fink, Veronica Cangemi, Sonia Prina, Roberta Invernizzi, Maria Cristina Kiehr, Andreas Scholl, Magdalena Kozena, Patricia Petibon, Claire Lefilliâtre.

În ultimii ani Daniele a făcut de asemenea numeroase înregistrări pentru unele dintre cele mai importante case de discuri și posturi de radio: Deutsche Grammophon, Decca, Deutsche Harmonia Mundi, Harmonia Mundi France, Sony BMG, Pan Classics, Glossa, Channel Classics, Tactus, MV Cremona, Rai Radio 3, Schweizer Radio 2, Österreichische Rundfunk, Arte, BBC.

Cântă adesea, atât ca solist cât și ca interpret de continuo, cu numeroase ansambluri și orchestre baroce, cum ar fi Venice Baroque Orchestra, Giardino Armonico, La Cetra, Kammerorchester Basel, I Barocchisti, Bach Consort Wien, Il Gusto Barocco, Holland Baroque Society, Zürcher Barockorchester, soliști ai Bayerischer Rundfunk. Ia parte deseori la producții de operă din teatre de renume ca cele din Basel, Zürich, Luzern, Biel-Solothurn, Viena, Linz, Amsterdam, München, Frankfurt, Kassel, Innsbruck, Aix en Provence.

A fost asistent și interpret de continuo la mai multe cursuri de măiestrie ținute de Sergio Azzolini (Le Sonate di Jan Dismas Zelenka – Asociația Muzicală Artemista, Florența).
Din 2011 predă lăută (și alte câteva instrumente cu coarde ciupite), muzică de cameră și basso continuo la cursurile de vară ale Academiei de Muzică Barocă din Gmunden (Salzburg). De asemenea, studiază dirijatul sub îndrumarea lui Mario De Rose, dirijor argentinian stabilit la Viena.

În prezent lucrează la un program special pentru duetul său de lăute cu compozitorul Raphael Fusco din New York. Daniele cântă în mod regulat în cele mai renumite și prestigioase săli de concerte: Viena, Paris, Milano, Amsterdam, Utrecht, Zürich, Londra, Monaco, Frankfurt, Berlin, Madrid, Santiago de Compostella, Lisabona, Riga, Tallin, Istanbul, New York, Washington, Philadelphia.

 



One response to “ARSENALE SONORO”