Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

‘TRUMPET STRAVAGANZA’- CONCERTO DE’ CAVALIERI

October 3-8:00 pm - 9:00 pm

| 20ron

3 OCTOMBRIE, ora 20, Biserica Evanghelică Lutherană (Punctele Cardinale) 

TRUMPET STRAVAGANZA’

director artistic MARCELLO DI LISA 

CONCERTO DE CAVALIERI 

 

ANDREA DI MARIO, trompetă barocă 

FRANCESCA VICARI, vioară barocă 

ALESSIA PAZZAGLIA, vioară barocă 

GIAN CLAUDIO DEL MORO, violă barocă  

VALERIA BRUNELLI, violoncel baroc 

ROBERTO STILO, contrabas baroc 

MARCELLO DI LISA, clavecin 

PROGRAM:

ARCANGELO CORELLI (1653-1713) — Concerto Op. 6 nr. 4 în re major: Adagio, Allegro/ Adagio/ Vivace/Allegro

GIUSEPPE TORELLI (1658-1709) — Simfonia G1 pentru trompetă și corzi, în re major: Andante/Allegro/Grave/Allegro

ANTONIO VIVALDI (1678-1741) — Concerto pentru corzi, RV 156 în sol minor: Allegro/Adagio/Allegro

GIUSEPPE TORELLI– Sonata G7 pentru trompetă și corzi în re major: Grave/Allegro/Grave, Allegro/Grave, Allegro

ANTONIO VIVALDI — Concerto pentru corzi, RV 121 în re major: Allegro molto/Adagio/Presto

ANTONIO VIVALDI — Concerto pentru două viori, RV 519 în la major din ‘L’Estro armonico’, Op. 3 Nr. 5: Allegro/Largo/Allegro

ARCANGELO CORELLI — Concerto Op. 6 Nr. 8 în sol minor: Vivace, Grave/Allegro/Adagio, Allegro, Adagio/Vivace/Allegro/Pastorale

GEORG FRIEDRICH HÄNDEL (1685-1759) — Suita pentru trompetă și corzi, HWV 341 în re major: Overtur/Allegro/Air/Bourrée/March

TRUMPET STRAVAGANZA
Programul Trumpet Stravaganza își propune să ofere o trecere în revistă a repertoriului pentru trompetă naturală – unul dintre principalele instrumente solo din muzica secolului al XVII-lea și al XVIII-lea – în contextul tradiției muzicale a Barocului italian. Programul se concentrează asupra unora dintre cei mai importanți compozitori ai vremii: venețianul Antonio Vivaldi (1678-1741), Archangelo Corelli (1653-1713), unul dintre cei mai adulați compozitori ai școlii romane, și Giuseppe Torelli (1658-1709), reprezentant de seamă al bunului gust muzical bolognez.
Programul prezintă două lucrări celebre de Corelli: Concerto grosso Op. 6 No. 4 în Re Major și Concerto grosso Op. 6 No. 8 în Sol Minor, Per la Notte di Natale, două repere ale barocului italian cu care genul a atins cel mai înalt nivel de dezvoltare al său. Caracterizate prin simplitate formală, aceste concerte sunt cu siguranță frumoase exemple ale stilului roman și includ toate temele importante ale acestuia: atmosfera magnifică, calmul pastoral și lirismul elegiac.
Pe de altă parte, virtuozitatea furtunoasă, modernitatea absolută și formulele instrumentale de o virtuozitate surprinzătoare sunt indiscutabil cele mai evidente trăsături ale celor trei piese de Vivaldi: Concertele pentru Coarde RV 121 în Re Major și RV 156 în Sol Minor și apreciatul Concert pentru două viori în La Major, RV 519, preluat din L´Estro armonico, una dintre cele mai importante colecții de concerte pentru vioară din întreaga perioadă barocă. Folosirea cu măiestrie a viorii solo concertante și liniaritatea transparentă tipică pentru muzica lui Vivaldi sunt principalele caracteristici ale acestei lucrări care este, de asemenea, un minunat exemplu de împletire a interpretării expresive cu virtuozitatea.
Simfonia G1 și Sonata G7 de Giuseppe Torelli, ambele pentru trompetă și coarde, sunt compoziții baroce întru totul tradiționale: spre deosebire de concertele lui Vivaldi, ele sunt inspirate de stilul tipic al muzicii secolului al XVII-lea, cu o influență evidentă a muzicii lui Corelli și, în general, a tradiției autentice bologneze. Ambele lucrări sunt caracterizate de solo-uri minunate de trompetă, în cel mai pur și fascinant stil bolognez.
The Water Piece, cum a fost numită inițial suita în re major HWV 341, este un foarte plăcut exemplu de virtuozitate a trompetei baroce și explorează diferitele posibilități tonale – strălucitoare, dar în același timp delicate și calde – ale trompetei naturale. Cu o aparentă incoerență, această explorare se sfârșește la Londra, reprezentată, în mod inevitabil, de compozitorul său cel mai faimos: Georg Friedrich Händel (1685-1759). Mai mult decât oricare alt autor, Händel a reușit să adapteze formele tradițiilor muzicale europene și să le încorporeze într-un nou stil scânteietor, care a fost mai apoi considerat revoluționar. Însă, în mod evident, tradiția muzicală italiană este cea care i-a dat lui Händel prima sa identitate ca compozitor. 

Details

Date:
October 3
Time:
8:00 pm - 9:00 pm
Cost:
20ron
Event Category:

Venue

Biserica Evanghelica Lutherana Timisoara
Str. Ionel I.C. Brătianu nr. 3
Timisoara, Timis Romania
+ Google Map

Organizer

Codrin Emandi
Phone:
+40 0723 443161
Email:
Website:
www.festivalmuzicaveche.ro