Le TENDRE AMOUR

Le TENDRE AMOUR

Luându-și numele de la o temă foarte răspândită în epoca lui Louis al XIV-lea, Le Tendre Amour este un ansamblu dinamic de muzicieni pe care i-a adus împreună pasiunea pentru interpretarea muzicii secolelor al XVII-lea și al XVII-lea într-un mod care să inspire publicul de azi. Ansamblul, dirijat și condus de Katy Elkin și Esteban Mazer, își are sediul în Barcelona, dar membrii săi provin din mai multe colțuri ale lumii: Franța, Italia, Cuba, Argentina, Belgia, Suedia, Brazilia, Statele Unite ale Americii și bineînțeles Spania, insistând încă de la început asupra unui repertoriu care să cuprindă programe deosebite, cu scopul de a satisface publicul de toate vârstele.

Ansamblul a fost invitat să cânte la festivaluri importante din Europa și SUA, cum ar fi printre altele: Festivalurile Styriarte și Trigonale (Austria), Winterzauber, Potsdam Sanssouci și Güldener Herbst (Germania), Sablé-sur-Sarthe și Strasbourg Festival de Musique Ancienne (Franţa), Brezice (Slovenia, unde au fost ansamblu rezident timp de 3 ani), Varna Summer (Bulgaria), Samobor Music Festival și Varazdin Baroque Evenings (Croația), Banchetto Musicale (Lituania), Connecticut Early Music Festival, Washington Early Music Festival, și Boston Sohip Festival (USA).

În ultimii ani și-au îndreptat atenția spre opera de cameră și programele alternative. Explorarea domeniului muzicii baroce evreiești a dus la obținerea premiului pentru cea mai bună interpretare a unui program de acest tip la Varazdin Baroque Evenings (Croaţia) și ulterior la prima lor montare a unei opere de cameră, Esther de C.G. Lidarti, comandată de Musée d’Art et d’Histoire du Judaïsme din Paris. Succesul obținut a dus la punerea ei în scenă la Festivalul Psalm din Graz, Austria, și curând după aceea a operei într-un act Le Devin du Village de J.J. Rousseau la prestigiosul festival Styriarte din Graz, Austria. În 2011, Le Tendre Amour, în cooperare cu Teatre de Sarrià, au produs La Serva Padrona la Barcelona. Tot în 2011 a avut loc premiera Los Elementos, cu un success răsunător la Trigonale Festival der Alten Musik din Austria. De atunci, Los Elementos de Literes a participat la festivaluri ca Banchetto Musicale (Vilnius, Lituania), Festivalul de muzică veche din Luxembourg, stagiunea operei din Bydgoszcz, Polonia, și Varazdin Baroque Evenings (Croaţia), unde a primit premiul ‘Ivan Lukacić’ pentru cel mai bun concert al festivalului și pentru cea mai bună interpretare. Toate aceste spectacole de operă continuă să participe la turnee și au beneficiat de colaborarea actorului și directorului de scenă Adrián Schvarzstein. În 2013, Le Tendre Amour a realizat 40 de concerte cu Don Quichotte chez la Duchesse, o producție originală care combină spectacolul de teatru, circ și muzică, la Bienala de la Bron (Lyon).

Producțiile cele mai recente sunt Seasons (2015), un spectacol de mare anvergură de circ, muzică și teatru, în coproducție cu Theater op de Markt (Neerpelt, Belgia) și Cirque Nöel (Graz, Austria), care a avut premiera în perioada Crăciunului din 2015 la Graz, cu 18 spectacole care au avut loc cu casa închisă; și o adaptare a piesei Furtuna a lui Shakespeare (2016), care a readus în atenția publicului muzica de mult pierdută care însoţea spectacolele cu această piesă la începutul secolului al XVII-lea în Anglia.
Ansamblul a înregistrat un CD cu cantate sacre franceze intitulat Le Passage de la Mer Rouge pentru casa de discuri franceză K617 în 2009, un disc cu muzică engleză din secolul XVII, purtând numele All in a Garden Green, pentru Brilliant Classics în 2011, precum și un disc cu muzica lui De Bousset numit Le Naufrage du Pharaon în 2012, pentru aceeași casă de discuri Brilliant Classics, distribuit în primăvara lui 2013. Le Tendre Amour a mai înregistrat pentru radioul naţional din Spania, Austria, Catalonia, Slovenia, Olanda și Croaţia și primeşte un sprijin constant din partea Acción Cultural Española, ambasada Spaniei, Institutul Ramon Llull și British Council (Furtuna)

 

Maria Hinojosa Montenegro

soprană

În ultimii ani, Maria Hinojosa Montenegro a devenit una dintre cele mai respectate interprete din generația ei, așa cum o dovedesc activitatea sa intensă și recunoașterea obținută în ultimii ani în întreaga Europă, precum și în America de Nord și de Sud, pentru interpretarea unor roluri de seamă ale repertoriului baroc, clasic și contemporan.

Și-a început studiile de canto în Sabadell, orașul natal, cu Teresa Boix, și a absolvit Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) la specializarea canto și lied cu merite deosebite, adăugându-și distincția de cel mai bun absolvent pentru proiectul final. Interpretarea ei din El dúo de La Africana, regizată de Xavier Albertí la Teatre Lliure din Barcelona în stagiunea din 2007, a obținut o nominalizare pentru cea mai bună actriță într-un musical și premiul criticilor la decernarea Premiilor Butaca. O nouă recunoaștere a primit-o în 2011, când a fost din nou nominalizată ca cea mai bună actriță într-un musical.

Maria a cântat în multe dintre cele mai prestigioase teatre de operă și săli de concert din Europa și America: Musikverein și Theater an der Wien, Arena di Verona, Teatro Colón din Buenos Aires, Opera Philadelphia, Teatre del Liceu, Auditori și Palau de la Música din Barcelona, Palau de la Música și Palau de les Arts din Valencia, Teatro Real și Auditorio Nacional din Madrid, la Granada International Festival, Salle Gaveau din Paris și la operele din Lausanne, Montpellier, Vichy și Frankfurt. Colaborează frecvent cu renumite ansambluri și orchestre de muzică veche sub conducerea unor dirijori remarcabili cum ar fi Pablo Heras Casado, Gabriel Garrido, Giovanni Antonini, Enrico Onofri, Ottavio Dantone, Stefano Montanari, Rinaldo Alessandrini, Fabio Biondi, Erich Hoebarth, Sir Neville Marriner, Ivor Bolton, Corrado Rovaris, Josep Pons, Francesc Prat, Eduardo López Banzo, Pablo González, Kenneth Weiss și Martin Gester. A lucrat cu regizorii de scenă Xavier Albertí, Francisco Negrín, Robert Carsen, Lluís Pasqual, Lluïsa Cunillé, Rita Cosentino, Luís de Tavira, Cisco Aznar, Juliette Deschamps, Adrián Schvarzstein și Alfred Kirchner și cu companiile teatrale La Fura dels Baus și Els Comediants.

Între înregistrările sale importante: opera Gli amori d’Apollo e di Dafne de Cavalli sub bagheta lui Gabriel Garrido, CD-ul Peter Phillips: Un Inglés en la Flandes Española cu Cappella Mediterranea, oratoriul Juditha Triumphans de Vivaldi sub bagheta lui Ottavio Dantone și zarzuela barocă La fontana del placer de J. Castel, Clementina de Boccherini și l’isola disabitata de G. Bonno dirijate de Pablo Heras Casado (toate trei la apărute la Harmonia Mundi); un DVD cu La Salustia lui Pergolesi pentru ArtHaus Musik, trei CD-uri cu Orquesta Barroca de Sevilla, două dintre ele dirijate de Enrico Onofri și una de Vanni Moretto, precum și un număr de înregistrări radio pentru RNE, BBC Radio, Radio France și ORF. A mai înregistrat și câteva lucrări de compozitorii catalani contemporani Agustí Charles, Eduard Resina, Francesc Martí și Joan Guinjoan.
Dintre angajamentele cele mai recente pot fi menționate: Stabat Mater de Boccherini cu Concentus Musicus Wien la Musikverein, rolul Dorella în Das Liebesverbot de Wagner, atât în Madrid cât și în Buenos Aires; rolul principal din zarzuela realizată de Teatre Nacional de Catalunya și Lobgesang de Mendelssohn cu OBC sub conducerea lui Kazushi Ono în Barcelona; două turnee franceze cu Cântecele populare ale lui Beethoven, alături de Les Musiciens du Louvre sub bagheta lui Francesco Corti și două înregistrări cu Cappella Mediterranea și Orquesta Barroca de Sevilla. Aparițiile ei viitoare includ un turneu în Germania și Austria cu producția Los Elementos de Literes, Vesperele lui Monteverdi la CCB în Lisabona, Kitty Hart în Dead Man Walking de Jake Heggie la Madrid și la Barbican Centre din Londra, precum și rolul principal la Mujer în zarzuela Policías y ladrones de Tomás Marco, a cărei premieră mondială va avea loc la Teatro de la Zarzuela din Madrid în aprilie 2018.

Țelul ei artistic este să ofere interpretări precise și originale în toate stilurile vocale abordate, de la primele manifestări muzicale și până în prezent, cu respect pentru compozitori și pentru epocile, tehnicile și stilurile acestora.

 

Hugo Oliveira

bariton

Lui Hugo Oliveira, originar din Lisabona, colaborarea cu Porto Opera Studio i-a dat posibilitatea să apară într-o serie de spectacole cum ar fi Joaz de Benedetto Marcello sub bagheta lui Richard Gwilt, L’Ivrogne Corrigé de Gluck (Lucas) cu Jeff Cohen, Melodias Estranhas de António Chagas Rosa sub bagheta lui Stefan Asbury. A jucat de asemenea în Frankenstein! de Heinz-Karl Gruber sub îndrumarea lui Pierre-André Valade (Remix Ensemble) și mai târziu (2006) a colaborat cu London Symphony Orchestra dirijată de Francois‐Xavier Roth la Barbican Centre din Londra.

În cadrul prestigioasei serii NPS de la Concertgebouw Amsterdam, Hugo Oliveira a jucat în La Wally de Catalani (Pedone), Samson et Dalila de Saint-Saëns (2e. Philistin), ambele opere dirijate de Giuliano Carella, și în Lohengrin de R. Wagner (Dritte Edler), sub bagheta lui Jaap van Zweden. În 2010, a avut rolul titular în Un Retour de Oscar Strasnoy, la Festivalul din Aix‐en‐Provence, sub bagheta lui Roland Harabaydian.

Alte spectacole de operă includ: Le Nozze di Figaro de Mozart (Figaro) la Coliseu Porto sub bagheta lui Youngmin Park, Les malheurs d’Orphée de Milhaud (Orphée) la Cité de la Musique în Paris, L’enfant et les Sortilèges de Ravel (Fauteuil), sub bagheta lui Wayne Marshall (Concertgebouw), Dido and Eneas de Purcell (Eneas), Venus and Adonis de John Blow (Adonis), Le Carnaval et La Folie de Destouches (Momus), Orfeo de Monteverdi (Plutone), cu Divino Sospiro sub bagheta lui Enrico Onofri, și Rappresentatione di Anima et di Corpo de Cavalieri, la Berlin Staatsoper, cu AKAMUS sub bagheta lui Rene Jacobs.
În sfera oratoriului, repertoriul său include lucrări cum ar fi Requiemul de Mozart cu Orchestra Gulbenkian sub bagheta lui Michel Corboz, Die Legende von der Heiligen Elisabeth de Liszt cu Gennadi Rozhdestvensky, Misa în Do minor de Mozart cu ONLP sub bagheta lui Sascha Goetzel, Requiemul de Brahms sub bagheta lui Marcus Creed, Les Noces de Stravinsky sub bagheta lui Rob Vermeulen și Pulcinella de Stravinsky, cu Martin Andrè. Dintre oratoriile baroce a interpretat Cantatele lui Bach cu Orchestra Gulbenkian sub bagheta lui Ton Koopman, Johannes Passion a aceluiași compozitor, cu The Orchestra of the Eighteenth Century sub bagheta lui Frans Brüggen, și Solomon de Händel sub bagheta lui Paul McCreesh.

Hugo Oliveira a cântat de asemenea cu Jordi Savall (Le Concert des Nations), L’Arpeggiata (Christina Pluhar), Jos van Veldhoven (Nederlands Bach Society), Vaclav Luks (Collegium 1704), Joana Carneiro (Orchestra Simfonică Portugheză), Paul Dombrecht (Il Fondamento), Bruno Weil (Wallfisch Band), Klaas Stok (Concerto d’Amsterdam), Gabriel Garrido (Ensemble Elyma), Lawrence Cummings și Christophe Rousset.

 

Adrián Schvarzstein

actor

Amestec de argentinian, italian și spaniol, și nu doar atât. Clovn, actor, regizor de circ și teatru… Adrián Schvarzstein este un clovn-showman plin de energie.

A lucrat în teatru începând din 1989, studiind Commedia dell’arte cu Antonio Fava în Italia, dar s-a format din punct de vedere teatral în întreaga Europă, unde a fost creator și membru al multor companii de teatru de stradă, trecând de asemenea și prin artele vizuale, operă, muzică barocă și publicitate.
A creat spectacolul Circus Klezmer, aflat și în prezent în turneu, și a făcut parte din Circus Ronaldo din Belgia. Primul său spectacol solo a fost The Greenman, urmat de The Bed, ambele continuând să fie reprezentate.

Adrián a primit premiul pentru cel mai bun actor la Festivalul de la Haifa din 1998.

De asemenea, a creat și conduce grupul Kamchatka, distins cu premiul Miramiro în 2008.

A fost director de scenă și regizor artistic la La Barca în Olanda.

Din 2005 Adrián colaborează cu ansamblul baroc Le Tendre Amour ca realizator al producției scenice și ca actor.

 

 



One response to “Le TENDRE AMOUR”