Le TENDRE AMOUR

Le TENDRE AMOUR

Luându-și numele de la o temă foarte răspândită în epoca lui Louis al XIV-lea, Le Tendre Amour este un ansamblu dinamic de muzicieni pe care i-a adus împreună pasiunea pentru interpretarea muzicii secolelor al XVII-lea și al XVII-lea într-un mod care să inspire publicul de azi. Ansamblul, dirijat și condus de Katy Elkin și Esteban Mazer, își are sediul în Barcelona, dar membrii săi provin din mai multe colțuri ale lumii: Franța, Italia, Cuba, Argentina, Belgia, Suedia, Brazilia, Statele Unite ale Americii și bineînțeles Spania, insistând încă de la început asupra unui repertoriu care să cuprindă programe deosebite, cu scopul de a satisface publicul de toate vârstele.

Ansamblul a fost invitat să cânte la festivaluri importante din Europa și SUA, cum ar fi printre altele: Festivalurile Styriarte și Trigonale (Austria), Winterzauber, Potsdam Sanssouci și Güldener Herbst (Germania), Sablé-sur-Sarthe și Strasbourg Festival de Musique Ancienne (Franţa), Brezice (Slovenia, unde au fost ansamblu rezident timp de 3 ani), Varna Summer (Bulgaria), Samobor Music Festival și Varazdin Baroque Evenings (Croația), Banchetto Musicale (Lituania), Connecticut Early Music Festival, Washington Early Music Festival, și Boston Sohip Festival (USA).

În ultimii ani și-au îndreptat atenția spre opera de cameră și programele alternative. Explorarea domeniului muzicii baroce evreiești a dus la obținerea premiului pentru cea mai bună interpretare a unui program de acest tip la Varazdin Baroque Evenings (Croaţia) și ulterior la prima lor montare a unei opere de cameră, Esther de C.G. Lidarti, comandată de Musée d’Art et d’Histoire du Judaïsme din Paris. Succesul obținut a dus la punerea ei în scenă la Festivalul Psalm din Graz, Austria, și curând după aceea a operei într-un act Le Devin du Village de J.J. Rousseau la prestigiosul festival Styriarte din Graz, Austria. În 2011, Le Tendre Amour, în cooperare cu Teatre de Sarrià, au produs La Serva Padrona la Barcelona. Tot în 2011 a avut loc premiera Los Elementos, cu un success răsunător la Trigonale Festival der Alten Musik din Austria. De atunci, Los Elementos de Literes a participat la festivaluri ca Banchetto Musicale (Vilnius, Lituania), Festivalul de muzică veche din Luxembourg, stagiunea operei din Bydgoszcz, Polonia, și Varazdin Baroque Evenings (Croaţia), unde a primit premiul ‘Ivan Lukacić’ pentru cel mai bun concert al festivalului și pentru cea mai bună interpretare. Toate aceste spectacole de operă continuă să participe la turnee și au beneficiat de colaborarea actorului și directorului de scenă Adrián Schvarzstein. În 2013, Le Tendre Amour a realizat 40 de concerte cu Don Quichotte chez la Duchesse, o producție originală care combină spectacolul de teatru, circ și muzică, la Bienala de la Bron (Lyon).

Producțiile cele mai recente sunt Seasons (2015), un spectacol de mare anvergură de circ, muzică și teatru, în coproducție cu Theater op de Markt (Neerpelt, Belgia) și Cirque Nöel (Graz, Austria), care a avut premiera în perioada Crăciunului din 2015 la Graz, cu 18 spectacole care au avut loc cu casa închisă; și o adaptare a piesei Furtuna a lui Shakespeare (2016), care a readus în atenția publicului muzica de mult pierdută care însoţea spectacolele cu această piesă la începutul secolului al XVII-lea în Anglia.
Ansamblul a înregistrat un CD cu cantate sacre franceze intitulat Le Passage de la Mer Rouge pentru casa de discuri franceză K617 în 2009, un disc cu muzică engleză din secolul XVII, purtând numele All in a Garden Green, pentru Brilliant Classics în 2011, precum și un disc cu muzica lui De Bousset numit Le Naufrage du Pharaon în 2012, pentru aceeași casă de discuri Brilliant Classics, distribuit în primăvara lui 2013. Le Tendre Amour a mai înregistrat pentru radioul naţional din Spania, Austria, Catalonia, Slovenia, Olanda și Croaţia și primeşte un sprijin constant din partea Acción Cultural Española, ambasada Spaniei, Institutul Ramon Llull și British Council (Furtuna)

 

 

AURORA PEÑA, soprană

Născută în Septembrie 1990 în Valencia (Spania), Aurora Peña a cȃştigat Premiul III şi Premiul Special al Publicului la Concursul Internaţional de Cȃnt Baroc de la Froville (Franţa, 2015); premiul Tinere Talente (Spania 2016). Ea a obţinut diploma de master în muzica veche cu onoruri la ESMuC (Barcelona, 2016). De asemenea a obţinut diploma de absolvenţă împreună cu Premiul Extraordinar al Conservatorul Superior de Muzică din Valencia, 2013. Ȉn paralel cu studiile muzicale a obţinut diploma în Filologie-Engleză la Universitatea din Valencia.
La numai 28 de ani, Aurora Peña a cȃntat deja ca solistă în nenumărate teatre de operă şi săli de concerte ca: Teatro Real (Dido & Aeneas, Madrid, Spain 2015, 2017), Palau de la Música Catalana (Barcelona, Spain 2017), Palau de les Arts (Carmina Burana, Valencia, Spain, 2015), Auditorium Breit Hatfutsot (Ester, Tel Aviv, Israel 2017), Centro Belém (Lisbon, Portugal 2017), AMUZ (Antwerpen, Belgium 2017), Ópera de Cámara del Teatro de la Zarzuela (Los Elementos, Madrid, Spain 2018), Theatre Alhambra (Geneva, Switzerland 2017), Teatro Jovellanos (Gijón, Spain, 2016), Collegio Ghislieri (Pavia, Italy 2017), Teatre de Sarrià (Barcelona, Spain 2017).
Sub bagheta lui Paul Agnew a cȃntat in Didon de H. Desmarets şi Dido & Aeneas de Purcell (Académie Baroque Ambronay 2017). A fost invitată să susţină numeroase roluri în teatre de operă importante: La Sonnambula (Lisa) (Teatro Jovellanos, July 2016); Carmen de Bizet (Frasquita) Barcelona, Palau de la Música Catalana, 2017; Alceste de Lully (rolul Céphise) dirijor Martin Gester (Strasbourg, France 2016); Orlando de Handel (Angelica) dirijor Mónica Pustilnik (Barcelona 2016); L’occasione fa il ladro de Rossini (Berenice), dirijor Raúl Giménez (Barcelona 2015); Flautul Fermecat de Mozart (Erst Knabe, Valencia 2012); Hänsel şi Gretel de Humperdinck (Taummänchen, Palau de la Música Valencia, 2013); L’Incoronazione di Poppea (Virtù) şi Il Ritorno d’Ulisse in Patria (Amore) de Monteverdi (Daroca 2014); La Corte del Faraón de Leo, (Raquel, Teatro Principal Valencia, 2013); In furore iustissimae irae de Vivaldi (Palau de la Música de València, 2017); La Colpa, Il Pentimento şi La Grazia de Scarlatti, dirijor Aarón Zapico (Seville, 2016); Carmina Burana de Orff (Palau de les Arts, Valencia 2015); Messiah de Haendel; Requiem şi Exsultate Jubilate de Mozart; Jauchzet Gott in allen Landen de Bach…
A fost preferată de compozitorul Kevin Houben pentru premiera lucrarii sale The Lost Labyrinth, pentru soprană şi orchestră. Aurora Peña a fost invitată în multe festivaluri dintre care Féstival de Saintes (France), Hulencourt Festival (Brussels, Belgium), Quincena Musical San Sebastián (Spain), Semana de Música Religiosa de Cuenca (Spain), FeMÀS (Seville, Spain), Festival de Arte Sacro (Madrid, Spain), Sevicq Brezice Festival (Slovenia), Féstival de Lubéron (France), Festival Musiques en été (Geneva, Switzerland), Pavia Barocca (Italy), Festival of Jewish Music (Museum of Jewish People, Tel Aviv, Israel 2017), Festival Castell de Peralada (Spain), Féstival de Sarrebourg (France), Féstival de Musique Sacre de Cagnes-sur-Mer (France), Festival de San Lorenzo de El Escorial (Madrid, Spain), MusAS (Sagunto, Spain. Amintim cȃteva dintre ansamblurile cu care a colaborat: Forma Antiqva, La Grande Chapelle, Capella de Ministrers, Le Tendre Amour, Concerto 1700, Ensemble Baroque de Monaco, Música Trobada où Amystis.Mai mult decȃt atȃt Aurora Peña şi-a format propriul ansamblu, L’Arcàdia şi a înregistrat ca solistă mai multe CD-uri : L’Asunzione della Beata Vergine, Ensemble Baroque de Monaco (France, 2018); Pasqual Fuentes: Ab llicència o sens ella, Música Trobada (Spain, 2017) şi Cabanilles: Complete Vocal Music, cu Amystis (Spain, Brilliant Classics 2014, avȃnd în paralel în pregătire mai multe CD-uri pentru 2018-2020. Exceptionala carieră solistică o datorează pregătirii cu maestri ca: Miriam Allan, David Menéndez, Paul Agnew, Guilleumette Laurens, Sophie Daneman, Chris Merritt, Raina Kabaivanska, Raúl Giménez, Antonio Lemmo, Ana Luisa Chova, Miguel Zanetti, Isabel Rey, Robert Expert, José Hernández-Pastor, Cristina Miatello, Elisa Franzetti, Patrícia Llorens, Consol Rico, Lambert Climent.
Pasiunea Aurorei Peña în a scrie poezii a fost răsplătită de 2 premii literare pentru volumele de poezii publicate: Tiempo de luciérnagas şi Paraules d’arena.

EDWIN CROSSLEY-MERCER, bas-bariton

Încă de la începutul carierei sale, bas-baritonul Edwin Crossley-Mercer s-a dovedit a fi un talent remarcabil al noii generații de interpreți francezi și continuă să se afirme, evoluând pe cele mai prestigioase scene ale lumii. După studiile de la Versailles și Berlin, și-a făcut debutul în operă în rolul Don Giovanni de Mozart la Berlin, în 2006, rol pe care l-a reluat și în 2013 la Dijon.
În 2009 a cântat rolul lui Guglielmo din Cosi fan tutte la Festival d’Aix-en-Provence, iar în 2010 a debutat la Opéra Bastille cu rolul Harlekin din Ariadne din Naxos, reluat și în 2015. A evoluat de asemenea în operele La Juive în rolul lui Albert, la Amsterdam, Amadis la Opéra d’Avignon (Florestan), La Cenerentola la Opéra National du Rhin (Dandini), Hippolyte şi Aricie la Beaune Festival și Opéra Royale de Versailles (Thésée), și în Castor şi Pollux (Pollux) la Theatre de Champs-Elysées. Pe scenele operelor din Berlin a evoluat în La Bohème (Schaunard), Der Freischütz și Doktor Faustus sub bagheta lui Daniel Barenboim.
În Statele Unite a debutat în anul 2012, în rolul lui Figaro, la Filarmonica din Los Angeles, cu Gustavo Dudamel ca dirijor. A mai apărut în rolul lui Jupiter în Platée la Lincoln Centre, Theater an der Wien și Opéra Comique și a interpretat rolul principal în opera biografică despre Jean-Jacques Rousseau a lui Fénelon la Geneva. Rolul lui Leporello de la Glyndebourne Festival din anul 2014 a marcat debutul său în Marea Britanie.
S-a întors apoi la Opéra Bastille, unde a debutat cu mare succes în rolul lui Papageno (Die Zauberflöte), înainte să apară în La Damnation de Faust cu Berliner Philharmoniker la Baden-Baden. A debutat și în Japonia la festivalul Saito Kinen cu rolul Claudio din Béatrice et Bénédicte. Momentele culminante ale stagiunii 2014-2015 au inclus Manon a lui Massenet la The Dallas Opera (Lescaut), creația Mauerschau la Bayerische Staatsoper și La Damnation de Faust (Brander) la Opera din Paris.
Ca solist și interpret experimentat, a evoluat la Dom Muziki din Moscova, Carnegie Hall, Aix-en-Provence, Opéra de Lille, Musée d’Orsay (Die Winterreise, Die Schöne Magelone), St Petersburg, precum și Bayreuth, Louvre, Bad Kissingen și la Festival de Colmar. Concertele recente includ Bayerischer Rundfunkorchester (Deutsches Requiem), Orchestre Nationale de France (Fauré, Requiem) și Messiah al lui Händel la Viena.
A câștigat premiul Fundației HSBC în anul 2007 precum și premiul Lili și Nadia Boulanger, iar înregistrările sale includ Les Motets de Charpentier, Arias and Opera Extracts de Lully și Carmina Catulli, lucrare compusă special pentru vocea sa de Michael Linton și înregistrată la casa de discuri Refinersfire. A colaborat de asemenea la înregistrarea operelor Amadis (Lully) și Hercule Mourant cu ansamblul Les Talens Lyriques (dir. Christophe Rousset). Cea mai recentă înregistrare, apărută în martie 2017, se apleacă asupra „Muzicii necunoscute a Nadiei Boulanger”.
Revenind în acest sezon la Opera Garnier în Così Fan Tutte, a evoluat de asemenea în numeroase concerte și recitaluri în întreaga Europă și în Statele Unite. Alte proiecte includ orașele Belfast pentru Simfonia a 9-a de Beethoven, Perm, Dortmund și Baden-Baden pentru La Bohème, Santiago de Chile pentru Don Giovanni, Dresda, Amsterdam, Hamburg și Malmö pentru La Damnation de Faust și München pentru Orlando Paladino (Haydn). 



One response to “Le TENDRE AMOUR”