LES MUFFATTI

LES MUFFATTI

Ansamblul Les Muffatti s-a infiinţat în 1996 din dorința unor tineri muzicieni din Bruxelles de a avea un instrument de lucru profesionist care, în domeniul interpretării muzicii orchestrale baroce, să acorde un loc primordial capacităţii de a se bucura de muzică, dar și să permită în același timp explorarea în profunzime a conținutului acesteia, ca și o mare măiestrie artizanală în execuția sa.
După ce au lucrat timp de zece ani sub bagheta lui Peter Van Heyghen, muzicienii orchestrei își asumă de acum în mod colectiv direcția artistică. Ei încredințează direcția muzicală a diferitelor proiecte unor muzicieni invitaţi, solist, dirijor sau șef partidă vioara întâi. Ei sunt hotărâţi să își concentreze proiectele asupra unui echilibru subtil între lucrările din repertoriul mare și adevărate descoperiri.
Numele orchestrei face referire la Georg Muffat (1653-1704), un compozitor cosmopolit și o sursă de neevitat pentru istoria debutului orchestrei; el a fost în esenţă unul dintre primii care au stabilit în detaliu principalele caracteristici care diferențiază stilurile muzicale francez și italian.
Discografia Les Muffatti include în prezent șapte înregistrări, publicate sub marca Ramée, toate apreciate în unanimitate de critică. Albumul lor consacrat lui BrockesPassion de Reinhard Keiser, realizat în colaborare cu ansamblul vocal Vox Luminis, a câștigat în 2014 cele trei mari premii discografice belgiene: el a fost desemnat discul clasic al anului de către Klara, a fost recompensat cu un premiu Caecilia (Uniunea presei muzicale belgiene) și cu Octav pentru muzica clasică. Următoarea lor înregistrare, consacrată transcrierii pentru orgă și coarde a concertourilor și simfoniilor lui Johann Sebastian Bach, cu Bart Jacobs ca solist, va fi lansat la începutul anului 2019.
În acest sezon 2018-2019, este ansamblu rezident la Palais des Beaux-Arts din Bruxelles (Bozar) și beneficiază de sprijinul Federației Wallonie-Bruxelles.

DÉBORAH CACHET soprană

Soprana belgiană Déborah Cachet locuiește în Amsterdam, Olanda. A câștigat premiul întâi la Concours International de Chant Baroque de Froville (Franța, 2015), iar în aprilie 2013 a participat la competiția Het Orkest der Lage Landen, New Tenuto, unde a obținut atât premiul întâi cât și premiul publicului. În august 2015 a fost semifinalistă la 6th International Singing Competition for Baroque Opera Pietro Antonio Cesti din Innsbruck.
A fost invitată la L’abbaye de Royaumont, unde a interpretat rolul lui Cherubino din Le Nozze di Figaro de Mozart, sub bagheta lui René Jacobs, și a lucrat la Cantatele lui Bach cu Raphaël Pichon și Christian Immler. A mai interpretat rolurile: Venus din opera Venus & Adonis de John Blow cu Nicolas Achten și Muziektheater Transparant, Barbarina din Le Nozze di Figaro cu The Dutch National Opera Academy (DNOA), dirijată de Jonathan Cohen, și Morgana din Alcina de Händel cu DNOA dirijată de Kenneth Montgomery.
Ca interpretă solo, Déborah lucrează cu ansamblurile Pygmalion, Correspondances, Le Poème Harmonique, L’Achéron și Clematis. Totodată, colaborează frecvent cu ansamblul Scherzi Musicali, condus de Nicolas Achten, cu care a interpretat rolul lui Dido din Dido şi Aeneas de Purcell, partitura de soprană solo din Stabat Mater de Pergolesi, precum și variate roluri din programele de concert ale repertoriului baroc.
În martie 2016, a fost pus în vânzare primul ei CD alături de Scherzi Musicali, ea interpretând rolul Maddalena din oratoriul La Maddalena de Bertali. Tot cu Scherzi Musicali urmează să apară în 2017 un alt CD cu motetele lui J.H. Fiocco, precum și ultima înregistrare a ansamblului Pygmalion (Raphaël Pichon), Stravaganza d’Amore!, în care Déborah a interpretat unele părți solistice.
A participat la diferite masterate ținute de Udo Reinemann, Emma Kirkby, Margreet Honig, Ira Siff, Raúl Giménez, Timothy Nelson, Jeannette Fischer, Maarten Koningsberger, Annie Franz și Margarida Natividade. A studiat la Luca School of Arts din Leuven (Belgia), cu Gerda Lombaerts și Dina Grossberger, și la Conservatorium van Amsterdam cu Sasja Hunnego. În prezent, lucrează la perfecționarea tehnicii vocale îndrumată de Rosemary Joshua.

TOMÁŠ KRÁL bariton

Tomáš Král, bariton, a făcut studii de interpretare vocală la Academia de Arte ale Spectacolului Janáček din Brno cu Adriana Hlavsová și cursuri de măiestrie cu Julie Hasler, Howard Crook, Peter Schreier, Joel Frederiksen și Ivan Kusnjer. Din 2005 colaborează în mod regulat cu ansamblurile Collegium 1704, Collegium Marianum, Musica Florea, Ensemble Inégal din Cehia și este membru fondator al grupului Collegium Vocale 1704. Colaborează de asemenea cu ansamblurile și orchestrele Wroclaw Baroque Orchestra, Collegium Vocale Gent, Doulce Mémoire, Red Herring, L’Aura Soave di Cremona, Cinquecento, La Venexiana, Vox Luminis, orchestra Holland Baroque, orchestra B’Rock din Gent. A fost prezent la festivalurile Primăvara de la Praga, Dresdner Festspiele, Festival de La Chaise Dieu, Festival de Sablé, Festival d’Ambronay, Oude Muziek Utrecht, MA Brugge, BOZAR din Bruxelles, Wien Konzerthaus, Wigmore Hall din Londra, Wratislavia Cantans, Salzburger Festspiele și altele.
Tomáš Král s-a dedicat și operei, apărând în rolul lui Uberto în intermezzo-ul comic La serva padrona de G. B. Pergolesi, Giove în La Calisto de F. Cavalli cu ansamblul Collegium Marianum, Lisingo în Le Cinesi de C. W. Von Gluck cu ansamblul Collegium 1704, Ernesto în Il mondo della Luna de J. Haydn cu Ensemble Baroque, Apollo în cantata lui G. F. Händel Apollo e Dafne cu Musica Florea și, ca invitat la Moravian Theatre din Olomuc, a apărut în spectacolul de operetă Boccaccio (rol titular) și Cosi fan tutte de Mozart (Guglielmo). În 2004 a luat parte, cu dirijorul Michael Hofstetter, la realizarea unei producții scenice care alătură muzica Requiem-ului de Mozart și pe cea a compozitorului contemporan R. Van Schoor, la Kunstfestspiele Herrenhausen din Hannover și teatrul din Gießen. A jucat de asemenea rolul lui Ottokar în versiunea de concert a operei lui Weber Freischütz la Styriarte Festival din Graz. În 2005 a cântat rolul principal în adaptarea lui G.P. Telemann după opera Riccardo Primo de G.F. Handel la teatrul din Gießen. În 2016 a participat la punerea în scenă a mult apreciatei producții Johannes-Passion de J.S. Bach, cu orchestra B’Rock Gent în regia lui Pierre Audi, la festivalul Klara din Bruxelles, Wratislavia Cantans și Opera Forward Festival din Amsterdam. În același an a cântat rolul lui Apollo în L’Orfeo de Monteverdi la Opera din Dijon.
Tomáš Král a participat la realizarea mai multor înregistrări foarte apreciate, mai ales cu muzica lui Jan Dismas Zelenka (Missa votiva, Lamentationes Ieremiae Prophetae), Misa în si minor de J. S. Bach cu ansamblul Collegium 1704, și la cea mai recentă înregistrare cu Moravian Folk Songs de Leoš Janáček; de asemenea a făcut înregistrări la radio (France Musique, Radio Klara, Radioul ceh) și televiziune (Mezzo, Arte sau Televiziunea Cehă).

BART NAESSENS clavecin/orgă, dirijor

După studiile sale de orgă cu Chris Dubois la Bruges, Bart Naessens a studiat orga, clavecinul și dirijatul orchestral la “Lemmensinstituut” în Leuven cu profesorii Luc Ponet, Kris Verhelst și Edmond Saveniers. La sfârșitul lui septembrie 2005, a obţinut la Paris, diploma de specializare în orgă (Premiul de Excelenţă), cu cea mai mare distincție și felicitările juriului. A urmat apoi mai multe cursuri de master cu Ben van Oosten, Ludger Lohmann, Louis Robillard, Leo Van Doeselaar, Menno Van Delft, Trevor Pinnock, Skip Sempe, Kazushi Ono, Bernard Haitink, Roland Börger. În 2018 va termina doctoratul despre Claviorganum la Universitatea din Leuven.
El este din ce în ce mai căutat la nivel național și internațional în calitate de clavecinist/organist și dirijor de orchestră și de cor. Susține concerte alături de muzicieni celebri și ansambluri de renume, cum ar fi Il Gardellino, De Nederlandse Bachvereniging Explorations, Zefiro Torna, Ansamblul Philidor, B’Rock Orchestra, Muffatti, Il Gardellino, Collegium Vocale Gent, Currende (consorţiu), Corul și Orchestra Teatrului Regal al Monnaie, Corul și orchestra Radio flamande, Cluj Symphony Orchestra etc.

Din 1999, este organist titular la biserica Saint Gilles din Bruges. El este profesor de orgă și clavecin la Academia din Gand și la Lemmensinstituut din Leuven. Din 2012, el este acompaniator la Conservatorul Regal din Bruxelles, iar din 2016 este profesor de clavecin la Conservatorul Regal din Bruxelles.
El este director artistic al orchestrei BachPlus și X-travaganza și al ansamblului Capriola di Gioia, ca și al Orchestrei Simfonice din Leuven.

Vinciane Baudhuin / December 2014

VINCIANE BAUDHUIN oboi baroc

A obținut succesiv Primele Premii de muzică de cameră și de corn englez, ca și Diploma Superioară de oboi și un Meestergraad de oboi baroc în clasa lui Paul Dombrecht la Koninklijk Conservatorium din Bruxelles. De asemenea, ea s-a perfecționat în oboi baroc la Ku Ebbinge, la Koninklijk Conservatorium din Haga.

Vinciane Baudhuin activează atât ca solistă, cât și în ansambluri de muzică de cameră și orchestră. Ea este membră în Bach Concentus (Ewald Demeyere) și în La Petite Bande (Sigiswald Kuijken) și concertează în mod regulat cu ansamblul de suflători Wolf, cu Muffatti, Agrémens (Guy Van Waas) și cu Bachplus (Bart Naessens).
Ea a fondat în 2010, Cvartetul DIALOGUES, ce se consacră interpretării cu instrumente de epocă a imensului repertoriu scris pentru oboi și trio de coarde în a doua jumătate a secolului al XVIII-lea.
Vinciane Baudhuin este profesor de muzică de cameră la Conservatorul Regal din Mons (ARTS²), însărcinată cu predarea muzicii de cameră veche la Conservatorul Regal din Bruxelles și predă oboi baroc și modern la Academia de Muzică din Woluwe-Saint-Lambert.



One response to “LES MUFFATTI”