MIDNIGHT GARDEN

MIDNIGHT GARDEN

Catherine Jones

violoncel

Catherine și-a început cariera muzicală la Perth, Australia de vest, cântând la violoncel modern. A obținut o bursă postuniversitară și s-a mutat la Haga ca să-și urmeze pasiunea pentru muzică veche. După patru ani de învățământ specializat cu Jaap Ter Linden la Conservatorul Regal, și-a luat diploma în violoncel baroc și clasic, câștigând de asemenea și prestigiosul premiu Nicolai al conservatorului.
Catherine lucrează frecvent cu ansambluri de renume internațional, cum ar fi: The Amsterdam Baroque Orchestra, The Academy Of Ancient Music, Il Complesso Barocco, Concerto Copenhagen, La Scintilla şi I Barocchisti.

A realizat numeroase înregistrări pentru Deutsche Grammophon cu Il Complesso Barocco (sub bagheta regretatului Alan Curtis), unde a fost violoncelist principal.

Ca solistă, a cântat alături de Frans Brüggen și The Orchestra Of The 18th Century în cadrul Festivalului de Muzică Veche din Utrecht, interpretând concerte de JS Bach şi Leonardo Leo. De asemenea, a fost solistă la Festivalul din Cremona cu Il Complesso Barocco, alături de care a înregistrat concertul de violoncel al lui Leo, pentru casa de discuri Deutsche Harmonia Mundi.

Catherine cântă în mod regulat ca solistă cu orchestra barocă a festivalului Ernen Musikdorf și a interpretat concerte de violoncel de Vivaldi, Fiorenza, Porpora și Platti.

Primul său disc solo cu sonatele pentru violoncel de Boccherini și Cirri, lansat în septembrie 2014 pentru casa de discuri SONY DHM, s-a dovedit a fi un mare succes și a primit recenzii de 5 stele; cd -ul a fost prezentat în cadrul programului de lansare a noilor cd-uri primo movimento a postului italian Radio 3, iar Catherine a fost de asemenea artist invitat al postului elvețian de radio Sheherazade și a cântat live în programul Piazza Verdi al postului italian Radio 3 Milano și la seria de concerte Quirinale din Roma.
În martie 2017 Catherine a înregistrat un nou cd solo al concertelor pentru violoncel ale compozitorului de origine napoletană Nicolò Fiorenza, alături de nou-formata orchestră barocă tasmaniană Van Diemen’s Band, pentru casa de discuri ABC Classics din Australia.

În următorul sezon european de concerte va colabora cu artiști internaționali de renume precum William Carter și Enrico Baiano și va susține recitaluri solo la Festivalul Baroc Internațional din Valetta (Malta), Festivalul de Muzică Veche din Timișoara (România), Trigonale Festival Der Alten Musik (Austria), Festival Di Musica Antica di Magnano (Italia).

Catherine este profesor invitat la Conservatorul Regal din Den Haag (Olanda) și este chemată în mod regulat să susțină cursuri de măiestrie în întreaga Europă (la Universitatea Novia din Finlanda, la Academia Barocă Austriacă din Gmunden, la Ilma din Italia).

În august va fi profesor de violoncel baroc la International Masterclasses For Chamber Music, Forum Alte Musik, la Sankt Gerold (Austria).

Din 2015 Catherine este profesor de violoncel baroc la conservatorul Felice Dall’Abaco din Verona.

 

Anna Fontana

clavecin

După ce a studiat pianul și clavecinul în cadrul conservatoarelor din Italia, Anna Fontana s-a perfecționat în Olanda, obținând Certificaat of Advanced Study (Certificatul de Studii Avansate) la Koninklijk Conservatorium din L’Aia și la Schola Cantorum Basiliensis din Basel, unde a urmat cursurile de clavecin, de muzică de cameră și de basso continuo.

A obținut premii la concursuri naționale și internaționale de clavecin și muzică de cameră. Desfășoară o activitate concertistică intensă în Italia și în întreaga Europă, ca membră a unor formații camerale și ansambluri orchestrale ca Ensemble Zefiro, Cappella Gabetta, Accademia Bizantina, Café Zimmermann, Ensemble Aurora, Ensemble Cantar Lontano, Academia Montis Regalis, participând la cele mai importante festivaluri internaționale de muzică veche în America de Nord, America Latină și Asia.
Din 2006 colaborează constant cu ansamblul Gli Incogniti al lui Amandine Beyer, cu care a efectuat pentru casa de discuri Harmonia Mundi numeroase înregistrări care au câștigat premii importante și distincții din partea criticii muzicale.

În 2014 a colaborat la un proiect dedicat muzicii lui Monteverdi sub bagheta lui John Elliot Gardiner.
A realizat înregistrări pentru cele mai importante posturi de radio europene și pentru casele de discuri Deutsche Harmonia Mundi, Opus 111, Sony, Capriccio, Glossa, La Bottega Discantica, Agorà, Naxos, Arion, Zig Zag Territoires, Hyperion, Brillant Classic, Dynamic.

În prezent se concentrează asupra perfecționării tehnicii interpretării la piane istorice, în special a repertoriului pentru pian la patru mâini, în duet cu Attilio Cremonesi.

 

William Carter

teorbă

“Ceea ce te impresionează cel mai mult la William Carter este forța vie a imaginației sale muzicale” scrie William Yeoman în Gramophone.

Născut în Florida, Carter a studiat temeinic chitara modernă cu Bruce Holzman, la Universitatea de Stat din Florida, înainte de a se îndrăgosti de instrumentele vechi cu coarde ciupite și de lumea interpretărilor istorice. Beneficiind la început de îndrumarea lui Pat O’Brien la New York, a plecat apoi la Londra ca bursier Fulbright, unde a studiat lăuta cu Nigel North și unde a devenit curând renumit ca unul dintre cei mai importanți interpreți la instrumente vechi.

Au urmat turnee cu concerte și apariții la festivaluri din întreaga Europă, din Asia și America de Nord și de Sud, atât ca membru al orchestrei, cât și ca interpret de muzică de cameră și solist, alături de propriul său grup, Palladians. Carter are o discografie bogată (ce include 10 CD-uri cu Palladians) și apare în numeroase înregistrări ale formațiilor Academy of Ancient Music și The English Concert. Este, de asemenea, un dascăl entuziast și profesor de studii baroce și lăută la The Guildhall School of Music and Drama din Londra. În 2005 cariera lui Carter a intrat într-o etapă nouă o dată cu explorarea lumii chitarei baroce, care a dus la lansarea primului său album solo La Guitarre Royalle: The music of Francesco Corbetta (Linn CKD 185), la casa de discuri Linn, care a fost apreciat pe scară largă și a intrat în lista criticilor revistei Gramophone pe anul 2005. În 2007 a lansat al doilea album solo, La Guitarra Espanola (Linn CKD 288) la aceeași casă de discuri, obținând premiul editorului, acordat de revista Gramophone.

Albumele anterioare ale lui William Carter s-au bucurat de o mare apreciere a criticii:

„Este un disc minunat… un adevărat tur de forță inspirat de flamenco”, Gramophone.

„CD-ul e unul din acele lucruri rare și perfecte, o înregistrare de pionierat în care interesul istoric este completat perfect de calitatea muzicii și a interpretării… una dintre bijuteriile anului 2005”. International Record Review

„Măiestria impresionantă a lui William Carter face ca această muzică deseori complexă să sune dezarmant de simplu și natural, făcând ca fiecare mișcare să fie o experiență auditivă unică și neprețuită.” Classic FM Magazine

„Domnul Carter interpretează cu agilitate și elocvență pe un prim disc solo, acesta fiind deopotrivă de atractiv atât pentru fanii lui Eric Clapton cât și pentru cei ai lui John Williams.” The Observer

„Sunetul lui Carter este superb… interpretarea sa este fără cusur… și ne prezintă un chitarist de cel mai înalt nivel.” Fanfare



One response to “MIDNIGHT GARDEN”